تماس : 66735915 - 66736918
شنبه تا چهارشنبه 9:00 تا 19:00 - پنج شنبه 9:00 تا 14:00
تماس مستقیم و واتس آپ : 09125101815

بلاگ

مقاله ها

ابزار بادی راحتی صنعت امروز

مقدمه

زمانی که انسان برای ادامه زندگی روزمره ی خود نیاز هایی پیدا کرد به ساخت ابزار مشغول شد تا به وسیله ی آن بتواند خیلی از کار ها برای بهبود زندگی خود از جمله شکار کردن ، ساخت و ساز و …. را به راحتی انجام دهد .

ابزار ها برای مدت ها به یک شکل بودند چون نیاز مردم آن زمان را رفع میکردند اما زمانی نیاز به ابزار های پیشرفته تر حس شد که قبیله ها ، روستاها و شهر ها شکل گرفتند .

نیاز به ابزار صنعتی پیشرفته تر باعث شد تا انسان به فکر تولید ابزاری بیفتد که خیلی از کار هایی که نمیتواند انجام دهد را به صورت خودکار یا نیمه خودکار به راحتی انجام دهد .

این فکر باعث بوجود آمدن دورانی شد که امروزه به عنوان عصر ماشینی معروف است . این عصر که شروع آن از زمان ماشین های بخار شروع شده تا امروزه ادامه دارد و هر روز در حال پیشرفته تر شدن است .

خرید اینترنتی ابزار بادی

ابزار بادی صنعتی

دستگاه و ابزار های بادی یا پنوماتیک از زمان عصر ماشین های بخار در صنایعی مانند : معادت ، راه سازی ، ذوب آهن ، ماشین آلات ، ابزارهای چوبی و ….. استفاده می شده است .

ابزار بادی چیست ؟ ابزار بادی ابزاری هست که به وسیله باد که توسط یک دستگاه به اسم کمپرسور فشرده شده و با قدرت به سمت ابزار مربوطه هدایت میشود کار میکند .

امروزه خیلی از ابزار های مورد نیاز صنایع برقی شده چرا هنوزه از ابزار بادی استفاده می شود ؟ یکی از مزیت های ابزار بادی دقت ، قدرت بالا و وزن بسیار کم آن است و خیلی از خطراتی که ابزار برقی با خود همرا دارند را ندارد .

در کشور ما ابزار بادی توسط چند شرکت معتبر جهانی وارد کشور ما می شد که فقط توسط یکسری صنایع خاص مورد استفاده قرار می گرفت .

امروزه با گسترش مصارف عمومی و افزایش تقاضا این ابزار های بادی با برند و کیفیت های مختلف وارد بازار کشور مان می شود .

ابزار های بادی چگونه کار میکنند

شرح کارکرد ابزار بادی به صورت زیر است :

شرح کارکرد ابزار بادی

کمپرسور باد صنعتی

اولین مرحله در سیستم ابزار بادی کمپرسور است که در حجم و اندازه های مختلف موجود می باشد وظیفه اصلی کمپرسور فشردن کردن هوا و ذخیره آن در مخزن مربوط به آن است .

هوا به وسیله ی متور تعبیه شده فشرده شده و داخل مخزن ذخیره می شود که البته فقط هوا وارد مخزن نشده دلیل داشتن رطوبت در هوا مقداری رطوبت وارد مخرن می شود که میتوان از طریق شیر تعبیه شده آن را تخلیه کرد.

شلنگ

مرحله ی بعدی شلنگ اتصال به کمپرسور است که باید قطر شلنگ به اندازه ای باشد که افت فشار را به حداقل برساند و هوا با بیشتری فشار به سمت ابزار بادی هدایت شود .

شلنگ ها در اندازه های مختلفی هستند که بسته به نیاز و قدرت کمپرسور میتوان اندازه آن را تعین کرد و شنگ ها توسط قطعه ای به نام کوبلینگ و فیتینگ به هم دیگر متصل می شود

سیستم محافظت

این سیستم بین مسیر کمپرسور و ابزار بادی قرار میگرد و به سه بخش تقسیم میشود :

رطوبت گیر

همانطور که در قبل گفتیم هوا داری رطوبت است و رطوبت دشمن اصلی قطعات مکانیکی مانند ابزار بادی می باشد به همین دلیل یک فیلتر قرار دارد که رطوبت هوا را تصفیه کرده تا به دستگاه نرسد .

فشار شکن

هر ابزاری برای کارکرد صحیح به یک میزان معین به فشار هوا نیاز دارد به صورتی که اگر کم باشد دستگاه کارایی لازم را ندارد ولی اگر زیاد باشد باعث آسیب دیدن دستگاه یا حتی شخص استفاده کننده از آن می شود .

روغن

ابزار بادی برای بهتر کارکردن باید روغن کاری شوند تا دچار فسودگی نشوند به همین دلیل یک منبع روغن قرار داده شده و روغن به وسیله ی فشار هوا به ابزار بادی منتقل می شود .

انواع ابزار های بادی

پیستوله بادی

پیستوله بادی

همانطور که از نام آن پیداست این ابزار بادی برای زنگ کردن مورد استفاده قرار میگرد به صورتی که به یک منبع وصل شده و رنگ داخل آن منبع به وسیله باد به سطح مورد نظر پاشیده می شود .

بیشترین مصرف آن در صنایع خودرو سازی است اما در صنایع دیگر به شکل های دیگر نیز استفاده می شود .

بکس بادی

بکس بادی

احتمالا نام بکس بادی به گوشتان خورده باشد حتما راهتان به مکانیکی خورده و دیده اید که مکانیک برای باز کردن پیچ از بکس بادی، به خصوص برند بکس بادی جنیوس و بکس بادی هیوندای استفاده میکند .

بکس باد در تمام صنایع امروزه مورد استفاده قرار میگرد بخصوص در صنایعی که بای اتصال از پیچ و مهره استفاده میکنند صنایع مورد استفاده : ساختمان سازی ، ماشین سازی ، نصب دکل ها برق فشار قوی و ……

میخکوب بادی

میخکوب بادی

این ابزار در نجاری ها خیلی مورد استفاده قرار میگیرد که راحت بدون هیچ گونه فشار و سر و صدای اضافی میخ را به چوب یا دیوار میکوبد حتی امروزه در ساختمان سازی برای اتصال دیوار ها کاذب هم استفاده می شود .

منگنه کوب بادی

منگنه کوب بادی
منگنه کوب بادی

در صنایع نجاری و مبل سازی خیلی کاربرد دارد که برای اتصال به محکم ترین صورت ممکن دو قطعه را به هم متصل میکند .

سمباده بادی

سمباده بادی
سمباده بادی

در صاف و کاری و نقاشی ها خیلی کاربرد دارد به گونه این برای سنباده زد پولیش زدن و … مورد ی استفاده قرار میگرد .

ابزار بادی

و

.

.

.

خلاصه مقاله

کاربرد های ابزار بادی امروزه بسیار بسیار زیاد است و صنایع بزرگ و حتی در صنایع خیلی کوچک کاربرد دارد . ابزاربادی درگذشته فقط در صنایع خاص استفاده می شده اما امروز حتی در کوچک ترین صنایع یا در منازل نیز استفاده می شود .

ابزار های بادی قدرت بسیار بالاتری نسبت به ابزار های بادی دارند و در مواقعی امنیت آن ها از ابزار های بادی بیشتر است .

ابزار های بادی برای کارکرد نیاز به باد فشار قوی دارند که توسط دستگاهی به نام کمپرسور تعمین میشود .

امیدوارم استفاده کرده باشید

 

سبد خرید
سایدبار